22 Mayıs 2011 Pazar

Akbil maliyetine Seul'e uçulabilir mi?

Küçük bi hesap işi yaptım da, son 10 yılda işe ve okula gidip gelmek için harcadığım zaman toplamda 11024 saat gibi ufacık bir zamana denk geliyor. 459 gün eden bu ufak zaman sadece birşeyler öğrenmek veya yapabilmek için diğer insanların fiziki olarak belli bir noktada olmam gerektiğine olan inançları ve sistemleri buna dayanarak kurmuş olmalarından kaynaklanıyor. 347.880 km yol almışım dile kolay, her yıl Kıbrıs kadar yol değil, Dünyanın Çevresi'ni (ekvatorda 40.075 km) 8.6 kere dönebilecek kadar yol. Bu kadar yol alınca, insan adapte olabilen bir organizma olduğundan, tren, otobüs gibi sallantılı araçlar sayesinde, her sallantı direkt olarak uykumu getiriyor!
Şehir içi ulaşım mı Uluslararası Ulaşım mı?
bugünün parasıyla verdiğim 30.000 TL civarı parayı da ayrıca not ediyorum...

THY'nin Seul uçağını az önce 1733,81 TL'ye buldum, niye Seul bilmiyorum, ama 1988 veya Naim Süleymanoğlu ile ilgisi yok.  uzak şehir işte.   yaklaşık 7962 km uzakta. km başına kaç TL ediyor öyleyse?
Gidiş dönüş olduğu için 7962*2 yapmak lazım. Hesap da
1733,81/7962*2 =0,1088 TL/km ediyor, aklımızda tutalım.
Ben kaç km yapmışım? 347880. Kaç para verdim? 30.000 diyelim. Demek ki km başına ne verdim? 30.000/347880=0,0862 TL/km. Bu Türkiye'de son on yılda ortalama şehir içi taşıma bedeli olarak kayıtlara geçsin. 



Dünya çevresinde uçakla dolaşmaya kalksam, akbil basmaktan çok da fazla para vermeyecekmişim demek ki. Minibüs otobüs dolmuş tren ve metrobüs kullanırken yaşadığımız sıkışıklık yerine km başına 2 kuruş fazla verip uçakla seyahat edebiliyoruz demek.

Demek ki aslında uçak çok ucuz bişey.

 Globally yours , Mert