6 Ocak 2012 Cuma

Kadıköy'deki Opera ve Güvenlik - özel hayat 2

Belirttigim guvenlik bahanesiyle canta karistirmalar konusunda Kadikoy Belediyesi'nden bir bayan birkac gun sonra beni arayip mailde yasasina kadar isaret ettigim durumu bir de benden duymak istedigini soyledi. Sesi sacunma yapar gibiydi, ama bir yandan tam emin de degildi durumdan. Ben de mailde yazdiklarimi adim adim anlattim kendisine, bu arada yasalardan bahsettim, yasa metnini nereden aldigımı, kac numarali yasa oldugunu filan anlatirken kendisi de bana "e ben de alisveris merkezlerine girerken cantami aciyorum, ne var ki bunda " deyince cevabim "e acmayin." oldu, cunku yasa boyle bir hakki ozel guvenliklere vermiyor dedim. Olayin temelinde cok sukur ki asilsiz cikan bir bomba ihbari yuzunden oradaki yoneticinin aramalari metal dedektorunden elle aramaya cevirmesinden kaynaklaniyormus. Kendisine durumun ciddiyetini anladigimi ama bu uygulamanin yasalara aykiri oldugunu, ozel guvenlik gorevlilerinin ancak metal dedektoru kullanabilecegini soyledim. Durumu arastirip bir emniyet mensubuyla da dogrulamak ostedigini soyleyerek
Bana tesekkur edip teefonu kapatti.
Bayagi zamandir Sureyya'ya gidemedim ondan sonra, bu aksama kadar. Kadikoy belediyesi'nin iyi niyetli ve insan haklarina saygi duyan bir anlayisa sahip oldugunu biliyordum. Ama sira canta aramaya gelince bir daha cantami actirmasalar bari diye dusunerek siraya girdim. Guvenlik gorevlisi, "cantalari acik bir sekilde masaya koyuyoruz!" diye kalabaliga sesleniyordu ama bir yandan elinde de metal dedektorunu gorunce sevindim. Acik konan cantalara bakti, ben cantami kapali koydugumda ise tarayip geri verdi. İlginc degil mi? İsteyenin bir yuzu kara ayarinda bir uygulama ama yine de hic yoktan iyidir, destekliyoruz, vatandasini dinleyen ve yasalara uymayi telkin ederken kendi de yasalara uymaya son raddede dikkat eden ozel guvenlik kurumlarinin sayisi artsin istiyoruz...